
Aquest any m’he decidit a fer el tortell de reis en format individual, els he provat de fer aquest cap de setmana i surten boníssims. Esponjosos i molt aromàtics!!!! I així petitons, són molt coquetons. No trobeu????
Amb aquest format m’anirà genial per repartir-los a la família, a més, serà tortell a la carta, tots em podran dir quin farcit prefereixen i tenir-lo al seu gust. Com que aquest any no ens el podrem menjar junts, almenys, que cadascú se’l pugui menjar tranquil·lament a casa seva i segons preferència. 😉
He preparat tres mànegues pastisseres, l’una amb nata, l’altra amb crema i l’última amb trufa. No sé quin m’agrada més, estan tots brutals!!!! Eppp!!!, I no us penseu!!! Sense farcir també estan tremendoos.
Els he decorat amb granet d’ametlla i sucre, però s’hi pot afegir fruita confitada si us agrada més.

Ingredients: (12 unitats)
Massa mare:
- 70 g de llet
- 10 g de llevat fresc
- 1 culleradeta de sucre
- 130 g de farina de força
Massa:
- 120 g de sucre
- La pell d’una llimona (només la part groga)
- La pell d’una taronja (només la part taronja)
- 60 g de llet
- 70 g de mantega (a temperatura ambient)
- 2 ous
- 20 g de llevat fresc
- 30 g d’aigua de flor de tarongina «aigua d’azahar»
- 450 g de farina de força
- 1 polsim de sal
Acabat i decoració:
- 1 ou batut
- 30-40 g de granet d’ametlla crua
- 50 g de sucre (humitejat en unes gotes aigua)
Preparació:
Massa mare:
- Posar tots els ingredients dins el got de la thermomix i barrejar 15 segons a velocitat 4. Retirar del got i formar una bola, posar-la en un bol i cobrir-la amb aigua temperada. Quan la bola de massa floti i hagi doblat el seu volum estarà llesta (aprox. 20 minuts, però pot necessitar-ne més)
Massa:
- Folrar 2 safates de forn amb paper vegetal i reservar.
- Posar dins el got el sucre i les pells dels cítrics. Triturar 20 segons a velocitat 10.
- Amb l’espàtula baixar les restes del sucre aromatitzat cap a les ganivetes. Afegir la llet, la mantega, els ous, el llevat, l’aigua d’Azahar, la farina de força, la sal i la bola massa mare. Barrejar 30 segons a velocitat 6. Tot seguit, pastar 3 minuts a velocitat espiga. Retirar del got i deixar reposar en un bol lleugerament enfarinat en lloc lliure de corrents d’aire (com ara el forn apagat) fins que dobli el seu volum. Aprox. 1½ o 2h, depèn de la temperatura ambient.
- Un cop llevada posar-la de nou dins el got i pastar 1 minut a velocitat espiga. Retirar la massa sobre una superfície enfarinada, donar-li forma de botifarra allisant bé amb les mans. Dividir en 12 porcions d’aprox. 100 g cadascuna i donar-los forma de bola.
Acabat i decoració:
- Per donar forma als tortells, introduir els dits al centre de cada bola i obrir el forat de manera que quedi centrat al mig i d’aprox. 4 cm de diàmetre. Col·locar els mini tortells en les safates reservades, separats entre si, perquè en llevar no s’enganxin els uns amb els altres. Pintar la superfície amb ou batut i repartir el granet d’ametlla i el sucre humitejat pel damunt. Deixar reposar en un lloc lliure de corrents d’aire fins que doblin el seu volum ( 1½ o 2h. aprox)
- Preescalfar el forn 200º, calor a dalt i a baix.
- Enfornar cada safata per separat, durant 10-12 minuts a 200º o fins que agafin un bonic to daurat.
PODEU ESCOLLIR DIFERENTS FARCITS. LA QUANTITAT A FER DE CADA FARCIT DEPENDRÀ DELS QUE VULGUEU FER DE CADA MANERA.

Farcits de Nata i trufa (també es pot fer només nata o només trufa)
Ingredients:
- 500 g de nata
- 1 cullerada de formatge cremós, Philadelphia
- 80 g sucre llustre
- 2-3 cullerades de xocolata en pols, sense sucre.Valor®
Preparació:
- Posar dins el got la nata, el formatge cremós i el sucre. Programar sense temps a velocitat 3½ fins que la nata sigui muntada. Retirar del got la meitat de la nata i reservar dins una mànega pastissera d’embocadura arrissada.
- Amb l’altra meitat de la nata que hem deixat dins el got, li afegim un parell o 3 cullerades de xocolata en pols i barregem 5 segons a velocitat 3½. Acabem de barrejar amb l’espàtula i retirem dins una altra mànega pastissera.

Farcits de crema pastissera:
Ingredients:
- 500 g de llet
- 80 de sucre
- 1 cullerada de vainilla líquida
- 2 ous
- 2 rovells
- 50 g de maizena
Preparació:
- Posar tots els ingredients dins el got de la thermomix i programar 8 minuts, temperatura 90º i velocitat 4. Posar dins una mànega pastissera, deixar temperar i reservar a la nevera. Millor fer-la el dia abans perquè agafi més consistència.

Tres tortells diferents. Quin preferiu???

Nota: Si els feu amb antelació també es poden congelar, estan igual de bons un cop descongelats.
Font: Vorwerk