Pa Verd

pa integral d'espinaques

Quina tarda de pluja!
La veritat és que aquest estiu he evitat tant com he pogut engegar el forn, però ara ja torna a venir de gust. Avui he fet pa amb farina integral i espinacs.

És una bona manera de menjar espinacs pels que no els agraden gaire. Acompanyat amb formatge cremós i salmó fumat està boníssim, o bé untat amb tomàquet i pernil dolç o salat.

Si en sobra el tallo a llesques i el congelo, el dia que en volem tornar a menjar només cal treure’l una estona abans.

Ingredients:

  • 200 gr d’aigua
  • 125gr fulles espinacs fresques
  • 100 gr oli d’oliva verge extra
  • 25 gr de llevadura prensada fresca
  • 400 gr de farina integral de blat
  • 100 gr de farina de força
  • 3/4 de cullarada de sal
  • Una mica de mantega per untar el motlle

Preparació:

  1. Posem l’aigua, els espinacs i l’oli d’oliva en el got de la thermomix. Programem 5 segons , velocitat 6, subjectant el cubilet amb la mà per evitar esquitxos.
  2. A continuació, programem  1minut 30segons, temperatura 37, velocitat 1. Afegim el llevat i barregem durant 30 segons a velocitat 3
  3.  Ara afegim la farina integral, la farina de força i la sal. Amassem durant 1 minut, got tancat, velocitat espiga.Deixem pujar la massa dins el got fins que dupliqui el seu volum (1 hora o 1 hora i mitja aproximadament), això depèn molt de la temperatura ambient.
  4. Transcurregut el temps, baixem la massa amb l’espàtula i tornem a amassar durant 1 minut, vas tancat, velocitat espiga.
  5. Untem amb mantega un motlle   (el meu fa 32 x 7’5 x 13 ) i posem la massa dins. Ara ens untem les mans amb una mica d’oli, per què és una massa molt enganxifosa i difícil de treballar i la aixafem un mica perquè arribi bé a tots els racons del motlle.
  6.  Deixem reposar la massa  dins el microones o en un lloc lliure de corrents d’ aire, fins que dobli el seu volum (1 hora o 1 hora i mitja, depèn de la temperatura ambient).
  7. Preescalfem el forn a 200º
  8. Quan el pa hagi pujat, l introduïm al forn i fornegem durant uns 40-45 minuts, a 200ºRetirem sobre una reixeta i el deixem refredar.
  9. pa integral d'espinaques (5).
  10. Font: worwerk

2 respuestas a “Pa Verd

  1. Maria 27/10/2015 / 5:19 pm

    Espectacular!! provaré fe fer lo

    • consol1970 27/10/2015 / 5:28 pm

      Gràcies Maria!! Espero t’ agradi. Ja em diràs.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s