Pionono anglès

A l’estiu sóc fan dels plats freds que puc deixar preparats amb antelació, així que avui us porto una altra d’aquestes receptes. Espero que us agradi!!

Els piononos, troncs o braços de gitano són molt senzills de fer, es fan amb una massa genovesa que va enrotllada i que es pot farcir de dolç o salat. El més complicat a l’hora de fer-los és l’enrotllat, s’ha de vigilar que la massa no es trenqui i que el farcit no quedi molt ple, perquè sinó, en enrotllar-lo, sortirà pels costats. Però això amb un parell de vegades de fer-los ja s’agafa el «truquillo». Bé doncs!!! Ahir per dinar vaig optar per l’opció salada i vaig fer el pionono anglès, va ser un èxit que hauré de repetir. Us animeu a provar-lo??

Al blog també podeu trobar el tronc de brandada amb olives i pebrots.

Ingredients:

Planxa de bescuit:

  • 4 ous
  • 120 g de sucre
  • 120 g de farina de rebosteria
  • 1 polsim de sal

Farcit:

  • 2 ous durs
  • Unes quantes fulles d’enciam (net i tallat en juliana)
  • 1 tomàquet (pelat i tallat a daus)
  • 5-6 cullerades de maionesa
  • 200 g de pernil dolç a llesques
  • 9 llesques de formatge Havarti®

Preparació:

Planxa de bescuit:

  1. Preescalfar el forn a 180º, calor a dalt i a baix.
  2. Posar la papallona a les ganivetes i abocar els ous i el sucre. Muntar 6 minuts, temperatura 37º i velocitat 4. A continuació, programar 6 minuts més, sense temperatura i a velocitat 4.
  3. Afegir la farina (procurant que caigui al voltant de les ganivetes) i la sal. Barrejar 4 segons a velocitat 3. Retirar la papallona i acabar de barrejar suaument amb l’espàtula.
  4. Abocar la barreja en una safata de forn, d’aprox 30×40, folrada amb paper de fornejar. Estendre bé amb l’espàtula i enfornar 10 minuts a 180º, calor a dalt i a baix.
  5. Treure del forn i immediatament, col·locar la planxa de pa de pessic sobre un drap lleugerament humit, per poder-lo enrotllar en calent.
  6. Us explico; Tal com es veu a la primera foto; Posar la planxa de pa de pessic invertida damunt el drap, és a dir, que quedi el paper de fornejar a la part superior. Tot seguit, s’ha de retirar el paper de fornejar(amb compte). Aleshores ja es pot enrotllar, com es veu a la segona foto, drap i planxa de pa de pessic, tot junt. Enrotllar pel cantó estret del pa de pessic. Deixem refredar completament, així enrotllat, d’aquesta manera agafar la forma.
Braç de gitano de crema i poma prep

Farcit:

  1. En un bol barrejar els ous, l’enciam, el tomàquet, la sal i 3 cullerades de maionesa.
  2. Desenrotllar amb compte la planxa de bescuit i untar-la amb maionesa (deixar lliure 2 cm d’un cantó de la planxa, per poder enrotllar bé) Al damunt col·locar el pernil dolç, a sobre d’aquest el formatge i per últim, el farcit que tenim reservat dins el bol. Tornar a enrotllar el pionono, pressionant lleugerament perquè quedi una mica compacte. Embolicar amb film transparent o paper d’alumini, i deixar reposar a la nevera, un minin de dues d’hores.
  3. Servir i tallar a porcions.

Font: Vorwerk

2 respuestas a “Pionono anglès

  1. Xiajan03 26/07/2019 / 6:11 pm

    Bones,
    Jo l’he fet i ara el tinc a la nevera… ja veurem com surt! Ha costat horrors d’embolicar i enrotllar…

    • consol 28/07/2019 / 9:19 pm

      Hola,
      espero que us hagi agradat!!!

      L’enrotllat no és fàcil, però segur que la segona vegada ja no tindreu tantes dificultats. Tot és pràctica. 😉

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s