Bacallà amb cloïsses

Bacallà amb cloïsses

Continuem amb receptes baixes en calories. Avui per sopar he preparat un bacallà cuit al vapor i acompanyat de cloïsses. Un sopar lleuger i molt bo.

Espero que us agradi!!

Ingredients: (4 persones)

  • 250 g de cloïsses
  • Aigua i una cullerada de sal (per rentar ben netes les cloïsses)
  • 3 grans d’all
  • 100 g d’oli d’oliva verge extra
  • 4 filets o lloms de bacallà  (dessalat)
  • 70 g de pebrot verd (tallat a tires fines)
  • 50 g de llet sencera
  • 1 làmina de paper de forn
  • 100 g de vi blanc
  • 300 g d’aigua
  • 1 cullerada de julivert fresc (picat)

Preparació:

  1. Posar les cloïsses en remull en una cassola amb aigua i sal ( duran 1/2 hora) perquè treguin tota la sorra que puguin portar. Fregar les unes amb les altres i esclarir-les sota l’aixeta amb aigua freda. Reservar dins el cistell de la thermomix.
  2. Posar els alls dins el got de la thermomix i triturar 5 segons a velocitat 7. Amb l’espàtula baixar les restes escampades cap a les ganivetes.
  3. Afegir l’oli i sofregir 5 minuts, temperatura 120° i velocitat 1.
  4. Mentre sofregim els alls, folrar la bandeja del recipient varoma amb la làmina de paper de forn. A sobre posar el bacallà, les tires de pebrot verd i abocar la llet al damunt. Tapar el recipient i reservar.
  5. Dins el got afegir el vi blanc, l’aigua i el cistell amb les cloïsses. Programar 7 minuts, temperatura varoma i velocitat 5. Passat el temps treure el cistell amb les cloïsses i reservar.
  6. Tapar el got i col·locar el recipient varoma en la seva posició. Programar 25 minuts, temperatura varoma i velocitat 1.
  7. Amb compte de no cremar-nos treure el bacallà i les tires de pebrot amb una espàtula i reservar en calent dins una safata.
  8. En el paper de forn quedarà llet, que amb molt de compte deixarem caure dins el got a través dels forats del recipient varoma. És a dir, sense moure el recipient varoma de la seva posició, aixecarem un xic el paper de forn de manera que la llet vagi caient pels forats del recipient varoma.
  9. Retirar el varoma, posar una cullerada de julivert fresc picat dins el got i col·locar el cubilet en la seva posició. Programar 2 minuts, temperatura varoma i velocitat 2.
  10. Afegir les cloïsses reservades a la safata junt amb el bacallà i el pebrot i abocar la salsa del got per sobre.
  11. Servir immediatament.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s