Avui us proposo un torró dels clàssics, el de gema cremada.
Amb pocs ingredients i molt poc temps podem preparar un altre deliciós torró per aquestes festes. Jo ja el tinc a punt!! 😉
Espero que us agradi!!
Ingredients: (1 tauleta gran)
250 g de sucre
La pell de ½ llimona (sense gens de part blanca)
300 g d’ametlla marcona (crues i pelades)
¼ culleradeta de canyella en pols
1 ou (L)
2 rovells d’ou (L)
Sucre per repartir damunt el torró (Abundant)
Preparació:
- Preescalfar el forn a 180°
- Folrar un motlle de plum-cake apte pel forn amb paper de fornejar. El meu de (29 cm x 11 cm) Reservar.
- Posar dins el got de la thermomix el sucre i polvoritzar 20 segons a velocitat progressiva 5-7-10.
- Incorporar la pell de llimona i programar 30 segons a velocitat progressiva 5-7-10.
- Afegir les ametlles i la canyella i triturar 15 segons a velocitat progressiva 5-7-10. Baixar les restes escampades cap a les ganivetes.
- Incorporar l’ou i els dos rovells. Barrejar 15 segons a velocitat 6.
- Abocar la mescla en el motlle plum-cake reservat. Ens podem ajudar amb les mans una mica mullades en aigua per pressionar i allisar la superfície del torró.
- Fornejar durant 5-6 minuts a temperatura de 180° . Quan el traurem del forn serà tou, però un cop refredi endurirà. Deixem refredar totalment abans de desemmotllar.
- Repartim sucre abundant per damunt la superfície del torró i el cremem amb l’ajut d’un cremador.
- Servir en porcions.
Nota:
- Millor deixar-lo reposar d’un dia per altre, pren més consistència.
- Embolicat en film transparent i guardat a la nevera aguanta una setmana perfectament.