Pastís de samfaina amb beixamel de bolets

M’agrada la tardor i, com ja he dit en altres ocasions, cuinar ingredients propis d’aquesta estació. Castanyes, moniatos, bolets, codonys, carbasses, són els meus aliats en aquesta època. A part d’això, també m’agrada decorar la casa amb teles de textures i tons més càlids i aprofitar per començar a gaudir del caliu que dóna la llar de foc……..Ahhhh!!! I una de les coses que més m’agrada, és la castanyada, i poder-la celebrar envoltada de la meva gent.

I parlant de la castanyada, ja comença a ser hora de pensar en el menú. Vosaltres celebreu la castanyada?? Ja sabeu quin menú preparar??? Jo ja ho tinc clar, faré un pica-pica d’entrant i a continuació, serviré aquest pastís de samfaina amb cobertura de beixamel de bolets. És un pastís boníssim que repeteixo en moltes ocasions, a casa ens encanta!!😋😋 Espero que a vosaltres també!! És un plat senzill que queda vistós i fa tardor.

Jo acostumo a preparar la samfaina el dia abans i així el mateix dia, només he de fer el muntatge del pastís i la beixamel de bolets. Us animeu??

Ingredients: 6 racions

Per posar al varoma:

  • 4 ous
  • 250 g de xampinyó fresc (laminat)

Samfaina:

  • 125 g carbassó, amb pell (a trossos grans)
  • 125 g d’albergínia, amb pell (a trossos grans)
  • 80 g pebrot vermell (a trossos grans)
  • 80 g de pebrot verd (a trossos grans)
  • 150 g de ceba (tallada a quarts)
  • 50 g d’oli d’oliva verge extra
  • 250 g de tomàquet triturat (natural o en conserva)
  • 1 polsim de sal
  • 1 polsim de pebre

Muntatge pastís:

  • 9 llesques de pa de motlle integral, sense crosta

Beixamel de bolets:

  • 40 g d’oli d’oliva verge extra
  • 40 g de farina
  • 400 g de llet semi o sencera
  • 60 g de parmesà ratllat
  • 1 culleradeta de sal
  • 1 polsim de pebre
  • 1 polsim de nou moscada

Preparació:

  1. Posar dins el recipient varoma, els ous (embolicats amb film transparent) i els xampinyons. Tapar i reservar.

Samfaina:

  1. Posar dins el got de la thermomix el carbassó, l’albergínia, els pebrots i la ceba. Trossejar 4 segons a velocitat 4. Baixar les restes cap a les ganivetes i acabar de trossejar 2 segons a velocitat 5.
  2. Afegir l’oli i sofregir 10 minuts, temperatura 120, gir a l’esquerra i velocitat cullera.
  3. Incorporar el tomàquet triturat, la sal i el pebre. Programar 5 minuts, temperatura 120º, gir esquerra i velocitat cullera.
  4. Col·locar el varoma en la seva posició (amb els ous i els xampinyons) Cuinar 25 minuts, temperatura varoma, gir esquerra i velocitat cullera.
  5. Retirar el varoma i reservar els xampinyons dins un bol. Passar els ous per aigua freda, pelar-los i tallar-los a rodelles. Reservar.
  6. Reservar el pisto en un altre bol i deixar temperar.

Muntatge pastís:

  1. Cobrir un motlle rectangular de 30x12x7’5 amb film transparent, deixant que sobresurti pels costats, per poder tapar el pastís.
  2. Posar en la base del motlle una capa de 3 llesques de pa (sense espais) Estendre la meitat de la samfaina sobre tota la base del pa i al damunt, col·locar una capa amb les rodelles de 2 ous durs.
  3. Repetir el procés: capa de pa (3 llesques) la resta de samfaina i capa de rodelles dels altres 2 ous durs. Finalitzar amb una capa de 3 llesques més de pa.
  4. Tapar el pastís amb el film que sobresurt i pressionar col·locant un pes al damunt (per exemple ,un bric de llet) Reservar a la nevera un mínim de 2 hores.

Salsa beixamel de xampinyons:

  1. Preescalfar el forn a 200º, calor només a dalt.
  2. Posar dins el got de la thermomix l’oli i els xampinyons reservats. Sofregir 2 minuts, temperatura 120º i velocitat 1.
  3. Incorporar la farina (al voltant de les ganivetes) i sofregir 1 minut, temperatura 120º i velocitat 1.
  4. Afefir la llet, 20 g de parmesà ratllat, la sal, el pebre i la nou moscada. Programar 5 minuts, temperatura 100º i velocitat 2.

Acabat i fornejat:

  1. Desemmotllar el pastís sobre una safata apta pel forn i retirar tot el film transparent.
  2. Abocar la beixamel pel damunt del pastís i empolvorar amb els 40 g restants de parmesà ratllat.
  3. Enfornar 5 minuts a 200º, o fins que tinguem la superfície del pastís gratinada.
  4. Retirar del forn i servir.

Font: Vorwerk

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s