Continuem la setmana amb receptes ben saludables. Avui, he preparat una de les meves amanides preferides, d’arròs integral i verdures.
L’arròs integral és un ingredient bàsic si volem una dieta sana i equilibrada, és més nutritiu que el blanc i és ric en vitamines del grup B, minerals i fibra. A casa és un indispensable en els menús del dia dia. I així, acompanyat amb verdures i servit tebi… m’encanta!!
Espero que a vosaltres també!!!
Ingredients: (5 persones)
- 200 g de ceba (tallada a quarts)
- 200 g de pebrot verd (tallat a trossos)
- 50 g d’oli d’oliva verge extra
- 800 g d’aigua
- 1 cullaredeta de sal (per l’aigua de cocció)
- 350 g d’arròs integral de 20 minuts de cocció (remullat en aigua freda durant 1 hora aprox)
- 150 g de fulles d’espinac fresc
- 50 g de puntes d’espàrrecs verds (en conserva)
- 50 g de formatge blau (a daus)
- «Picatostes de pa» o 2 llesques de pa de motlle (torrades i tallades a crostons)
- 1 culleradeta de sal
- 1 polsim de pebre
Preparació:
- Posar la ceba, el pebrot i l’oli. Trossejar 5 segons a velocitat 4. Baixar les restes escampades cap a les ganivetes i programar 10 minuts, temperatura 120° i velocitat 1. Retirar del got i reservar en un bol gran.
- Sense rentar el got posar l’aigua i una culleradeta de sal. Col·locar el cistell dins amb l’arròs prèviament escorregut i programar 20 minuts, temperatura 100° i velocitat 4. Introduir l’espàtula pel bocal i remoure l’arròs 2 o 3 vegades durant la cocció.
- Abocar l’arròs sobre el sofregit de ceba i pebrot reservat. Afegir les fulles d’espinacs, les puntes d’espàrrecs, el formatge blau i els crostonets de pa. Salpebrar i servir l’amanida tèbia.
Font: Vorwerk