Crestes farcides de carn i verdures

Crestes farcides de carn.2

Avui un sopar senzill, crestes farcides de carn i verdures.

Les crestes (empanadilles) són sempre un recurs fàcil i ràpid per solucionar àpats, tant dolços com salats. M’agrada la seva versatilitat, ja que permeten infinitat de farcits; de carn (com avui), d’espàrrecs amb gambes, de bacó amb formatge, de tonyina amb sofregit de tomàquet………o els farcits dolços; de poma amb canyella, de crema pastissera, de crema de cacau i avellanes…..

A l’hora de cuinar-les, es poden fregir, però a casa també ens agraden molt cuites al forn, com avui.
 

Crestes farcides de carn

Ingredients: (23 crestes)

  • 100 g de ceba (tallada a quarts)
  • 60 g de pastanaga (pelada i tallada a trossos)
  • 50 g de pebrot verd (a trossos)
  • 45 g d’oli d’oliva verge extra
  • 300 g de carn picada mixta (vedella i porc)
  • 1 polsim d’orenga sec
  • ½ culleradeta de sal
  • 1-2 polsim de pebre
  • 100 g de tomàquet fregit
  • 23 crestes (obleas de empanadilla, Buitoni®)
  • 1 ou batut, per pinzellar les crestes
  • Llavors de chía (opcional)

Preparació:

  1. Posar dins el got de la thermomix la ceba, la pastanaga, el pebrot i l’oli. Programar 5 segons a velocitat 5. Baixar les restes cap a les ganivetes. Sofregir 8 minuts, temperatura 120° i velocitat 1.
  2. Incorporar la carn picada, l’orenga sec, ½ cullerada de sal i els polsims de pebre. Programar 10 minuts, temperatura varoma i velocitat cullera.
  3. Afegir el tomàquet fregit i programar 1 minut, temperatura 100° i velocitat 1.
  4. Preescalfar el forn a 190° calor a dalt i baix (sense aire)
  5. Posar una cullerada de mescla al mig de cada cresta i pinzellar el voltant de la cresta amb una mica d’aigua. Tancar la cresta i sellar, pressionant amb una forquilla, perquè quedin boniques i no s’obrin.
    Crestes farcides de carn prep
    Crestes farcides de carn prep.1
    Crestes farcides de carn prep.2
  6. Repartir les crestes (sense el paper que porten) en dues safates de forn folrades amb paper de fornejar, pinzellar-les amb ou batut i repartir unes quantes llavors de chía al damunt de cadascuna. Fornejar durant 15-20 minuts, a 190°, o fins que siguin daurades.
  7. Bon profit!!
Crestes farcides de carn.1
  • Nota:
  • En els paquets de crestes que utilitzo n’hi ha 16 per paquet. En compro 2 paquets que són 32 en total. Omplo 23 amb la carn i les 9 sobrants en faig petits farcellets amb una cullerada de crema de cacau i una porció de plàtan. Un petit caprici per qualsevol moment.
  • En el proper post us ensenyaré aquest farcellets de crema de cacau i plàtan.

2 respuestas a “Crestes farcides de carn i verdures

  1. Angels 24/04/2018 / 4:51 pm

    Hola Consol. Les crestes es poden congelar? En cru o ja cuites?? Gràcies!!

    • consol 24/04/2018 / 7:13 pm

      Hola Angels!

      Jo no ho faig, però sí que es pot fer i diu que el resultat és bo.

      S’han de congelar en cru. És important que el farcit sigui fred en el moment de congelar. Es posen en una safata apta pel congelador folrada amb paper de forn i vigilant que no es toquin les unes amb les altres. Un cop congelades, ja es poden guardar en una bossa apta per ús alimentari o carmanyola.
      En el moment que les vulguem consumir, només cal posar-les directament al forn sense descongelar. No et puc dir quant de temps de forn necessiten les empanadilles congelades, perquè jo no les he congelat mai.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s