Demà arriben els Reis d’Orient i nosaltres ja estem a punt per anar a esperar-los. Normalment és una nit molt freda i sempre acabo glaçada. Quan arribo a casa, el que em ve més de gust és alguna crema o sopa ben calentona, per refer el cos.
La sopa d’arròs amb gambes i cloïsses és perfecta per fer entrar el cos en calor. A més, està boníssima i es pot preparar amb antelació, que també és important.
Espero que us agradi i que tingueu uns molt bons reis!!!!
Ingredients: (5-6 persones)
- 500 g de cloïsses
- 100 g de ceba tendra (a trossos)
- 170 g de porro (a trossos)
- 170 g de pastanaga pelada (a trossos)
- 50 g d’oli d’oliva verga extra
- 120 g d’arròs de gra rodó
- 1 brins de safrà
- 1500 g de brou de peix o 1500 d’aigua i 1½ pastilla de brou de peix)
- 200 g de gambes pelades
Preparació:
- Posar en un bol les cloïsses i cobrir-les amb aigua i una cullerada de sal (deixar-les en remull durant 30 minuts).
- Dins el got de la thermomix posar la ceba tendra, el porro, la pastanaga i l’oli d’oliva i triturar 4 segons a velocitat 5. Baixar les restes escampades cap a les ganivetes amb l’espàtula. Sofregir 8 minuts, temperatura 120° i velocitat 1.
- Rentar ben netes les cloïsses fregant les unes amb les altres i col·locar-les en el recipient varoma. Tapar i reservar.
- Afegir l’arròs dins el got i programar 1 minut, temperatura 120°, gir invers i velocitat cullera.
- Incorporar els brins de safrà i el brou de peix, col·locar el varoma en la seva posició i programar 14 minuts, temperatura varoma, gir invers i velocitat cullera. Comprovar que les cloïsses s’hagin obert, si no és així, programar algun minut més a la mateixa temperatura, gir invers i velocitat cullera . Retirar el varoma i reservar.
- Posar les gambes dins el got i Programar 3 minuts, temperatura varoma, gir invers i velocitat cullera. Comprovar el punt de sal, si cal, afegir-n’hi.
- Abocar dins una sopera, afegir les cloïsses i deixar reposar un parell de minuts. Servir.