A casa les receptes amb formatge sempre són una aposta segura. És per això que quan vaig veure aquests panets a la revista thermomix del mes de febrer, vaig saber que els havia de fer.
Els dissabtes sempre preparo sopars informals i aquest minipanets de formatge emmental amb una mini hamburguesa són perfectes per un pica-pica en un sopar d’aquests.
Acompanyats amb una amanida o unes patates fregides i una coca-cola, són petits plaers que un cop a la setmana ens podem permetre.
Us animeu?
Ingredients: (15 unitats)
- 120 gr. d’aigua
- 15 gr. de llevat fresc
- 1 ou
- 10 gr. de nata
- 40 gr. de formatge emmental ratllat
- 15 gr. d’oli d’oliva verge extra
- 1 culleradeta de sal
- 1 polsim de pebre molt
- 300 gr. de farina de força
- 1 ou batut (per pintar els panets)
- 1 culleradeta de sèsam
Preparació:
1.-Posar en el got de la thermomix l’aigua i el llevat fresc i programar 1 minut, temperatura 37°,velocitat 2.
2.-Afegir l’ou, la nata, el formatge ratllat, l’oli, la sal, el pebre i la farina. Programar 3 minuts, got tancat i velocitat espiga.
3.-Treure la massa del got i formar una bola. La deixarem reposar en un lloc lliure de corrents d’ aire (com ara el forn apagat) posada dins un bol lleugerament empolvorat amb farina i tapat amb film transparent o un drap de cuina, fins que dobli el volum (45-60 minuts) depèn de la temperatura ambient.
4.-Preescalfem el forn a 200°. Folrem un parell de safates de forn amb paper de fornejar i reservem.
5.-Un cop la massa hagi doblat el seu volum l’amassem lleugerament (si cal, ens untem un xic les mans amb oli d’oliva) i formem un cilindre del qual farem unes 15 porcions de 32-33 gr. cadascuna. Els i donem forma de panets i els anem col·locant en les safates que tenim folrades.
6.-Pinzellem els panets amb l’ou batut i repartim el sèsam per sobre.
7.-Fornegem durant 12-16 minuts a 200°
8.-Retirem del forn, deixem temperar i els col·loquem sobre una reixeta perquè s’ acabin de refredar.
9.-Bon Profit!!!!
Nota: Si sobren panets els podem congelar o guardar en un recipient hermètic.
Font: Mercè Lahoz (thermomixmagazine)