Filet de porc farcit de sobrassada i formatge

A partir d’ara encendre el forn ja comença a ser agradable, però durant l’estiu sempre l’evito. Ja fa prou calor!!!! jeje. Avui us porto una carn guisada que m’agrada fer a l’estiu, durant l’època de més calor. Són uns filets de porc farcits de sobrassada i formatge i cuits al varoma. Així evito encendre el forn i al mateix temps, aprofitant la cocció de la carn, faig unes patates d’acompanyament. Després, m’agrada marcar-ho uns minuts en la cassola, perquè agafi un bonic to daurat i els sabors queden ben integrats.

Espero que us agradi!!!

Ingredients:

  • 2 filets de porc (500 g aprox. cadascun)
  • Sal i pebre
  • 100 g de sobrassada
  • 100 g de formatge a llesques
  • 1 kg de patates
  • 800 d’aigua
  • Oli d’oliva verge extra
  • Cibulet picat (opcional)

Preparació:

  1. Obrir els filets en forma de llibre, aplanar-los i salpebrar-los. Tot seguit, untar amb sobrassada i col·locar les llesques de formatge al damunt.
  2. Formar un cilindre i embolicar amb film transparent. Col·locar dins la safata del recipient varoma. Reservar.
  3. Pelar i tallar les patates en rodelles d’1 cm i col·locar-les dins el recipient varoma. Reservar.
  4. Abocar l’aigua dins el got, col·locar la tapa i el recipient varoma en el seu lloc. Programar 40 minuts, temperatura varoma i velocitat 1.
  5. Retirar el varoma desembolicar els filets amb compte de no cremar-nos. Posar una cassola al foc amb un bon raig d’oli i marcar els filets, perquè agafin un bonic to daurat. Retirar. En el mateix oli marcar un xic les patates, amb compte no es desfacin.
  6. Tallar els filets a trossos de 3 cm aprox i afegir a la cassola junt amb les patates.
  7. Repartir cibulet picat pel damunt i servir immediatament.
Nota: 
 ·En comptes de film transparent es pot lligar la carn amb fil, apte per cuinar, d’aquesta manera els sucs de la cocció cauen directament sobre les patates.
 ·El punt més delicat és marcar les patates, com que estan molt toves s’ha de fer amb compte que no es desfacin.

 ·Les patates es poden tallar a rodelles o també a daus (no molt petits).

 ·Jo utilitzo patates noves de collita pròpia i tarden 35-40 minuts a coure, però depenen de la patata que s’utilitzi pot tenir un temps de cocció menor 25-30 minuts. En aquest cas, retirar les patates un cop cuites i continuar amb la cocció de la carn.

4 respuestas a “Filet de porc farcit de sobrassada i formatge

  1. Àngels 12/09/2019 / 2:19 pm

    Bona tarda, Consol queda molt seca la carn? Amb quina altre carn es podria fer i quin temps de cocció seria?
    Moltes gràcies

    • consol 15/09/2019 / 5:58 pm

      Hola Àngels,
      el filet de porc és una carn melosa i acompanyada de la sobrassada i el formatge encara més, a casa ens agrada com queda.
      També es podria fer amb pit de gall d’indi, no et puc dir l’estona perquè no l’he fet.

  2. Àngels 12/09/2019 / 2:22 pm

    Per cert, no tens pas una recepta de salsa de fruits vermells per possar a sobre dels iogurts?
    Moltes gràcies

    • consol 15/09/2019 / 5:59 pm

      Al blog pots trobar melmelades i algun coulis per acompanyar iogurts. Buscant amb el cercador o bé en la pestanya de postres /melmelades i confitures.

      Moltes gràcies a tu per visitar el blog!!!!

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s