Galetes de parmesà amb tomàquet i pernil ibèric

aquí teniu un altre dels mossets que vaig fer la nit de fi d’ any. Es tracta d’unes galetes de parmesà acompanyades d’un concassé de tomàquet i pernil (a poder ser ibèric).

Les galetes es poden preparar amb antelació, i, en el moment de servir, només s’ ha de fer el muntatge. D’aquesta manera evitarem que s estovin i tindrem unes galetes súper cruixents.

Ingredients: (8-9 galetes)

Galetes de parmesà:

  • 100 g de formatge parmesà (a trossos)
  • 100 g de farina de rebosteria (+una mica més per empolvorar)
  • 100 g de mantega (a trossos)

Tomàquet concassé:

  • 30 g d’escalunya
  • 1 gra d’all
  • 15 g d’oli d’oliva verge extra
  • 400 g de tomàquet (a daus)
  • 1 cullerada d’herbes provençals seques
  • 1 polsim de sal
  • 1 polsim de pebre

Muntatge:

  • 8-9 llesques de pernil ibèric
  • 8-9 unitats de tomàquets cherri (a quarts)
  • brots germinats (opcional)

Preparació:

Galetes de parmesà:

  1. Posar el parmesà dins el got i ratllar 10 segons a velocitat 10.
  2. Afegir la farina i la mantega. Barrejar 20 segons a velocitat 6. Retirar la massa sobre una superfície lleugerament enfarinada, formar una bola i embolicar-la amb film transparent. Reservar-la a la nevera durant 20 minuts. Rentar el got.

Tomàquet concassé:

  1. Posar dins el got l’escalunya i l’all. Trossejar 5 segons a velocitat 5. Amb l’espàtula baixar les restes escampades cap a les ganivetes.
  2. Afegir l’oli, els tomàquets, les herbes provençals, la sal i el pebre. Sofregir 8 minuts, temperatura 120º i velocitat cullera. Retirar dins un bol i deixar refredar durant un mínim de 30 minuts.
  3. Preescalfar el forn a 180º
  4. Amb l’ajut d’un corró, estendre la massa enmig de dos papers de forn. Retirar la làmina de dalt i, amb un tallador de galetes (de 8 cm de diàmetre), tallar 8 o 9 cercles. Folrar una safata amb paper vegetal i enfornar les galetes durant 15 minuts a 180º.
  5. Retirar i deixar refredar completament, damunt d’una reixeta.

Muntatge:

  1. Posar al damunt de cada galeta un parell de cullerades de tomàquet concassé, al damunt una llesca d’ibèric, un tomàquet cherri tallat a quarts i un quants brots germinats. Tot col·locat de manera decorativa. Servir immediatament.

Font: Vorwerk (amb canvis)

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s