Pastís de patata i carn

Pastís de patata i carn.. Avui Catalunya es vesteix amb els colors de la senyera i he pensat que a la taula també li estarien bé.
Una recepta més que senzilla, però avui molt representativa. Bona diada!!!!

Ingredients: (6 -8 persones)

carn:

  • 200 g de ceba
  • 50 g de pebrot verd
  • 1 gra d’all
  • 40 g d’oli d’oliva verge extra
  • 600 g de carn picada mixta (vedella-porc)
  • 300 g de tomàquet fregit
  • 1 culleradeta de sal
  • 2 polsims de pebre negre

Patata:

  • 400 g d ‘aigua
  • 1 culleradeta de sal
  • 850 de patates (pelades i tallades a trossos no massa grans)
  • Uns brins de safrà
  • 30 g d’oli d’oliva
  • 30 g de mantega
  • 1 polsim de pebre
  • 1 polsim de nou moscada

Preparació:

Carn:

  1. Posar la ceba, el pebrot i l’all dins el got de la thermomix. Trossejar 2 segons a velocitat 5. Baixar les restes cap a les ganivetes.
  2. Afegir l’oli d’oliva i sofregir 10 minuts, temperatura 120° i velocitat 1.
  3. Afegir la carn picada, remenar amb l’espàtula i sofregir 5 minuts, temperatura 120°, gir invers i velocitat cullera.
  4. Incorporar el tomàquet fregit, la sal i el pebre. Tornar a remenar amb l’espàtula i programar 13-15 minuts, temperatura varoma, gir invers i velocitat cullera. Sense cubilet, en el seu lloc col·loquem el cistell perquè evapori i no esquitxi.  Retirar i reservar.

Patata:

  1. Sense rentar el got de la carn, col·locar la papallona, l’aigua, la sal, els brins de safrà i les patates. Programar 20 minuts, temperatura 100° i velocitat 1.
  2. Treure la papallona i afegir l’oli, la mantega el pebre, la nou moscada. Programar 30 segons a velocitat 4. Comprovar la textura, si cal, programar algun segon més.

Muntatge:

  1. Es tracta d’anar fent capes de patata alternades amb carn. Dins de cèrcols d’emplatar o motlles desmuntables de tamany no massa gran, però alts. Per simular la senyera catalana, hem de començar amb una capa de patates, seguida d’una capa de carn, i fer, 5 capes de patata i 4 de carn.

Pastís de patata i carn

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s