
Un bàsic com és el puré de patates, si l’acompanyem de trossets de xoriço ibèric i el gratinem amb un crumble de ceba cruixent, passa a una altra dimensió. Aquest va ser el nostre sopar d’ahir…. Quina cosa tan senzilla, ràpida i bona!!!!
La recepta és per tres persones ja que durant la setmana només som 3 a casa, però si en voleu fer més quantitat, podeu fer més puré de patata (cliqueu sobre el nom per anar a la recepta). Llavors, augmenteu la quantitat proporcional de crumble i tindreu recepta per a més persones. És una recepta que condeix molt, no es necessita una ració molt gran.
Us animeu??
Ingredients: (3 persones)
Puré de patata:
- 500 g de patates (pelades i tallades a trossos)
- 270 g de llet sensera
- ½ culleradeta de sal
- 25 g de mantega
- 1 polsim de pebre
- 1 posim de nou moscada
- 100 g de xoriço ibèric (a trossets)
Crumble de ceba cruixent:
- 20 g de mantega freda (a trossets petits)
- 20 g de ceba cruixent
- 2 cullerades de parmesà ratllat
- 1 cullerada de panko o pa ratllat gruixut
Preparació:
Puré de patata:
- Col·locar la papallona a les ganivetes, afegir les patates, la llet i la sal. Programar 30 minuts, temperatura 90º, velocitat 1. Sense cubilet
- Retirar la papallona, afegir la mantega, el pebre i la nou moscada. Triturar 30 segons a velocitat 5-7. Afegir el xoriço i barrejar amb l’espàtula.
- Repartir el puré dins de cassoletes aptes pel forn i reservar.
Crumble de ceba cruixent:
- Barrejar amb els dits els trossets de mantega, la ceba cruixent, el parmesà ratllat i el panko, fins a obtenir una textura sorrenca. Reservar a la nevera 15 minuts.
- Mentrestant, preescalfar el forn a 180º amb gratinador.
Acabat:
- Repartir el crumble pel damunt del puré de patata i gratinar uns minuts a 180º fins que agafi un bonic to daurat.
Font: Mi gran diversión