Arròs amb sofregit de verdures

La recepta d’avui és senzilla, ràpida de fer i boníssima, es tracta d’un «simple» arròs blanc acompanyat amb un sofregit de verdures. I és que l’arròs és un ingredient molt agraït.
Us explico: Farem un sofregit de verdures variades; Pastanaga, carbassó, ceba, pebrots…. Que primer trossejarem amb el robot i que tot seguit, sofregirem, afegint-hi també, una mica de pernil salat a daus o tires i un rajolí de salsa de soja. Després, només ens caldrà fer un arròs blanc i barrejar-ho tot. I voilà…. Tan senzill com espectacular!!!

Jo acostumo a fer el sofregit el dia abans i així quan arribo de treballar només em cal coure l’arròs, i ha gaudir.

Què us sembla?? Us animeu amb aquest plat??

Ingredients:

  • 3 grans d’all
  • 130 g de pastanaga pelada, a trossos de 2 cm
  • 90 g de carbassó a trossos
  • 150 g de ceba a quarts
  • 100 g de pebrot verd
  • 100 g de pebrot vermell
  • 70 g d’oli d’oliva verge extra
  • 150-170 g de daus petits de pernil salat
  • 60 g de salsa de soja
  • 1000 g d’aigua
  • 350 g d’arròs rodó
  • 2 culleradetes de sal

Preparació:

  1. Posar dins el got 2 grans d’all i la pastanaga. Trossejar 2 segons a velocitat 7. Abocar dins un bol gran i reservar.
  2. Posar dins el got el carbassó. Trossejar 3 segons a velocitat 4. Retirar al bol amb la pastanaga i l’all. Reservar.
  3. Posar dins el got la ceba i els pebrots. Trossejar 4 segons a velocitat 4.
  4. Afegir la pastanaga amb l’all i el carbassó dins el got i 50 g d’oli d’oliva. Sofregir 10 minuts, temperatura 120º, gir invers i velocitat cullera.
  5. Incorporar els daus de pernil salat i sofregir 8 minuts, temperatura 120º, gir invers i velocitat cullera.
  6. Afegir la salsa de soja i barrejar amb l’espàtula. Abocar el sofregit en una paella gran i reservar.
  7. Posar dins el got 1 gra d’all i 20 g d’oli d’oliva. Sofregir 3 minuts, temperatura 120º i velocitat 1.
  8. Afegir l’aigua i programar 10 minuts, temperatura 100º i velocitat 4.
  9. Introduir el cistell dins el got. Posar l’arròs i la sal i programar 15 minuts, temperatura 100º i velocitat 4. Introduir l’espàtula pel bocal i remenar un parell o tres de vegades durant la cocció.
  10. Extreure el cistell amb l’osca de l’espàtula i abocar l’arròs a la paella amb les verdures. Escalfar la paella uns minuts a foc mitjà sense parar de remoure, perquè quedi tot ben integrat. Servir immediatament.

Font: Vorwerk

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s