Aquest brioix trenat en forma de corona anomenat també Kringle Estonia, és una massa dolça, tova per dins i cruixent per fora. Pel seu aspecte pot semblar complicada de fer, però és molt fàcil. Us deixo les fotos del pas a pas, per allò que diuen; Una imatge val més que mil paraules.
Jo aquesta vegada l’he fet amb un farcit de sucre, mantega i canyella. També si poden afegir nous, panses, fruites confitades…. Admet moltes variacions en el farcit i aquest potser dolç o salat.
Si voleu preparar un esmorzar o berenar diferent i amb un resultat espectacular, el Kringle Estonia és perfecte.
Us animeu!!
Ingredients: (1 kringle Estonia o trena de 500 gr.)
Pel brioix:
- 120 gr. de llet sencera
- 25 gr. de mel
- 30 gr. de mantega
- Ratlladura de 1/2 llimona
- 1 rovell d’ ou (o 1 ou sencer si dupliquem les quantitats)
- 15 gr. de llevat fresc
- 300 gr. de farina de rebosteria
- 1 polsim de sal
Pel farcit:
- 50 gr. de mantega a temperatura ambient
- 60 gr. de sucre
- 2 cullerades de canyella
- Posar en el got de la thermomix, la llet, la mel, el llevat, la mantega, la ratlladura de llimona i el rovell d’ou. Programar 4 minuts, temperatura 37°, velocitat 2.
- Afegir la farina i el polsim de sal. Programem 2 minuts, got tancat i velocitat espiga. Treure del got i posar la massa dins un bol lleugerament enfarinat, tapar amb un drap de cuina i deixar reposar en un lloc lliure de corrents d’aire durant 1½ o 2 hores. (Depèn de la temperatura ambient).
- Mentrestant fem la crema pel farcit. Posem la mantega a temperatura ambient al got de la thermomix, el sucre i la canyella i barregem 30 segons, velocitat 2. Si calen, uns segons més. Fins que vegem que ha quedat ben lligat. Reservem.
- Quan la massa hagi llevat. Preescalfem el forn a 180°, calor a dalt i baix.
- Posem la massa sobre el marbre de cuina lleugerament enfarinat o sobre paper de forn (si hem fet el doble de quantitat, hem de dividir la massa en dues porcions).
- Amb l’ajut d’un corró de cuina, hem d’estirar la massa i donar-li forma de rectangle de 40x50cm. aprox.
- Un cop tenim la massa ben estirada i en forma rectangular, farcim amb la crema de canyella, sucre i mantega, que tenim reservada. Reservem una mica de crema per l’acabat final. Enrotllem.
- Un cop enrotllat, hem de fer un tall.
- Amb un gabinet ben afilat fem un tall, d’un extrem a l’altre.Deixant un dels extrems sense tallar-lo del tot (Així les dues parts no quedaran separades del tot)
- Ara fem una trena. Deixant el tall mirant cap a dalt. Així quedarà la típica forma del Kringle.
- Fem la forma rodona ajuntant els dos extrems.
- Pintem pel damunt amb la crema reservada per l’acabat final.
- Fornegem 180°, calor a dalt i baix, durant 25-30 minuts. (depèn del forn. El meu amb 25 minuts va ser suficient).
- Podem servir acompanyat d’ un cafè amb llet. Mmmm
- Nota: Es poden duplicar les quantitats, amb els mateixos temps. D’ aquesta manera podem preparar dos brioixos al mateix moment.
- Potser un Tortell de Reis diferent
- Admet molt farcits; amb crema, amb melmelada, amb Nutella ….. o també salats.
Font: Velocidad cuchara.com
Provaré de ferlo el dia de reis per berenar. Només té un llevat?
Així és Nuria!! Només té un llevat.