
Avui ha sigut diumenge de Rams i m’ha semblat una bona idea fer llet fregida per a les postres. És una recepta senzilla i molt típica d’aquestes dates, sobretot en algunes regions.
Són unes postres tradicionals i alhora diferents, a casa ens agraden molt. I a vosaltres? Us animeu a preparar aquests petits mossets, taaaant cremosos i gustosos?
Personalment abans de començar la recepta m'agrada infusionar la llet, amb pells de cítrics i canyella, però si voleu, podeu saltar aquest pas i posar la llet directament, sense infusionar.

Ingredients: (24 porcions)
Massa de llet:
- 1000 g de llet sencera (a temperatura ambient)
- La pell de ½ llimona (sense gens de part blanca)
- La pell de ½ taronja (sense gens de part blanca)
- 1 canó de canyella
- 150 g de sucre
- 100 g de farina de rebosteria
- 50 g de Maizena®
- ½ culleradeta de canyella en pols
- 1 polsim de sal
Arrebossat i acabat:
- 100 g de farina de rebosteria
- 2 ous (batuts)
- 300 g d’oli de girasol (per fregir)
- 100 g de sucre
- 1 culleradeta de canyella
Preparació:
Massa de llet:
- Abocar dins el got de la thermomix la llet, afegir la pell de la llimona i la taronja i el canó de canyella i infusionar 7 minuts, temperatura 90º i velocitat 1. Treure del got i deixar refredar a temperatura ambient, abans de seguir amb la recepta.
- Colar la llet i posar-la dins el got (a temperatura ambient), afegir el sucre, la de farina, la Maizena, ½ culleradeta de canyella i la sal. Programar 12 minuts, temperatura 100º i velocitat 4, sense el cubilet. Abocar dins un motlle de silicona de 25 x 25, ha de quedar d’un gruix de 2 cm aprox. Deixar refredar i reservar dins la nevera, un minin de 4 hores o fins que sigui ben quallada ( Jo la deixo tota la nit).
Si no teniu motlle de silicona, podeu utilitzar un motlle o safata (quadrat o rectangular) d'algun altre material i folrar-ho amb film transparent. És important que el gruix quedi de 2 cm aprox.
Arrebossat i acabat:
- Desemmotllar i tallar la crema en 24 porcions. Arrebossar-les primer en la farina i després en els ous batuts, tot seguit, fregir-les en abundant oli calent. Deixar sobre paper absorbent per eliminar l’excés d’oli.
- En un bol barrejar el sucre i la canyella i arrebossar les porcions dins d’aquesta barreja. Servir.