Braç de gitano nadalenc d’espinacs i salmó

Que us sembla aquest braç de gitano tan nadalenc??? A casa va agradar moltíssim!!! El vaig fer el dia de Nadal i ja em diuen que l’he de repetir.

És una d’aquelles receptes que són mig treball manual. La vaig veure al thermomix magazine número 122 i em va captivar. No tenia clar que les estrelles em quedessin bé… Vaig pensar que potser em sortirien «abstractes», per dir-ho d’una manera. Però van quedar súper ben dibuixades sobre el braç de gitano. De totes maneres, si no voleu tanta feina, podeu saltar-vos el pas de les estrelles i fer només el braç de gitano d’espinacs amb el farcit de salmó i formatge cremós. Està boníssim!!!!

Us animeu?? I què fareu?? Amb estrelles o sense???

Us deixo el pas a pas amb fotos perquè sigui més entenedor. A vegades val més una imatge que mil paraules.

Ingredients: (6 racions)

  • 1-2 cullerades de mantega fosa
  • 120 g de sucre
  • 4 ous
  • 120 de farina de rebosteria
  • 2 polsims de sal
  • 500 g d’aigua
  • 150 g d’espinac baby fresc
  • 200 g de formatge cremós, Philadelphia®
  • ½ culleradeta d’anet fresc o sec picat
  • 150 g de salmó fumat (tallat a llesques)

Preparació:

  1. Preescalfar el forn a 180º
  2. En una làmina de paper de forn, dibuixar una plantilla amb estrelles o altres motius nadalencs i col·locar sobre una safata de forn de 30×40 aprox. Al damunt d’aquesta làmina-plantilla posar una altre làmina de paper de forn i pinzellar aquesta última amb la mantega fosa. Reservar.
  3. Col·locar la papallona a les ganivetes i posar dins el got 30 g de sucre i 1 ou. Batre 1 ½ a temperatura 37º i velocitat 3. Tot seguit batre 1½ minuts a velocitat 3, però aquesta vegada sense temperatura.
  4. Afegir 30 g de farina i un polsim de sal. Barrejar 4 segons a velocitat 2. Retirar la papallona i acabar de barrejar amb l’espàtula. Abocar el contingut del got dins una mànega pastissera.
  5. Tallar la punta de la mànega, perquè tingui una obertura d’uns 5 mm de diàmetre. Dibuixar amb la manega el contorn de les estrelles (o figueretes nadalenques que hagueu escollit) sobre el paper de fornejar untat amb mantega. Retirar amb molt de compte la làmina-plantilla i reservar la safata amb les estrelles al congelador.
  6. Posar dins el got l’aigua. Situar el varoma en la seva posición amb els espinacs. Tapar i programar 10 minuts, temperatura varoma i velocitat 1. Retirar i destapar el varoma. Refrescar els espinacs sota un raig d’aigua freda. Pressionar els espinacs amb la mà per escorrer’els perfectament. Reservar.
  7. Aclarar el got i posar els espinacs ben escorreguts dins. Triturar 15 segons a velocitat 8.
  8. Col·locar la papallona a les ganivetes i afegir dins el got 3 ous i 90 g de sucre. Batre 6 minuts, temperatura 37º i velocitat 3. Tot seguit batre novament 6 minuts més, velocitat 37º, sense temperatura.
  9. Afegir 90 g de farina i polsim de sal. Barrejar 6 segons a velocitat 2. Retirar la papallona i acabar de barrejar amb l’espàtula.
  10. Retirar la safata que tenim reservada al congelador i abocar al damunt la massa del got. Amb l’ajuda de l’espàtula, estendre-la bé cobrint tota la superfície (suauament i amb molt de compte) Enfornar durant 12 minuts, temperatura 180º. Retirar del forn i, amb compte de no cremar-nos, enrotllar amb el mateix paper de forn, per la part més estreta. Deixar refredar així enrotllat, durant 30 minuts.
  11. Desenrotllar el pa de pessic i untar-lo amb el formatge cremós. Empolvorar amb l’anet i cobrir tota la superfície amb els samó fumat. Enrotllar de nou prement bé i reservar a la nevera embolicat amb film transparent, un mínim de 1 hora.
  12. Tallar el rotlle en rodelles d’aprox. 2 cm. abans de servir

Font: Vorwerk

2 respuestas a “Braç de gitano nadalenc d’espinacs i salmó

  1. Núria M 30/12/2020 / 8:51 pm

    Boníssim!! El faig per demà. Gràcies!!

    • consol 01/01/2021 / 1:11 am

      Hola Núria
      M’alegro que us hagi agradat!!!
      Bon any nou!!!!

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s