
És temps de bolets, castanyes, moniatos, codonys…. Així que aprofito al màxim aquest ventall tan gran d’ingredients de temporada, per preparar les receptes del dia a dia. Sense anar més lluny, ahir per sopar vaig fer aquest pastís de pollastre amb bolets. Boníssim!!!! I si són bolets de collita nostra, encara més :))
Us animo a preparar-lo, en un pim-pam el tenim fet!!!!
Ingredients: (5-6 persones)
- 4 grans d’all (sense germen)
- 1 culleradeta de farigola seca
- 350 g de bolets frescos variats, a trossos (rovellons, trompetes de la mort, xampinyons……)
- 30 g d’oli verge extra
- 1 culleradeta de sal
- 3-4 polsims de pebre
- 500 g de pollastre (sobre cuixa o cuixa), sense pell ni os i tallat a daus de 2 cm., aprox.
- 1 culleradeta de mantega
- 1 làmina de pasta de full rodona
- 1 ou batut (per pinzellar)
Preparació:
- Preescalfar el forn a 220º
- Posar dins el got els alls i la farigola seca, trossejar 4 segons a velocitat 5. Amb l’espàtula, baixar els ingredients cap a les ganivetes.
- Col·locar la papallona a les ganivetes i afegir els bolets, l’oli, ½ culleradeta de sal i un polsim de pebre. Programar 12 minuts, temperatura 120º, gir invers i velocitat cullera.
- Afegir el pollastre, ½ culleradeta de sal i un parells de polsims de pebre. Sofregir 6 minuts, temperatura 120º, gir invers i velocitat cullera. Abocar sobre el cistell col·locat sobre un bol. Reservar.
- Untar lleugerament les parets d’un motlle de 22-24 cm de diàmetre. Repartir el pollastre amb bolets per tota la superfície del motlle. Col·locar al damunt la pasta de full i amb els dits, introduir la part sobrant de la massa cap a la base del motlle. Punxar amb una forquilla tota la superfície i pintar-la amb ou batut.
- Enfornar 20 minuts a 220º, o fins que agafi un bonic to daurat.
Font: Vorwerk
Per coure els bolets i després el pollastre, trobo a faltar oli o algun greix en el procés , es possible?
Oi tant, Antonino!!! He posat 30 g d’oli en els ingredients però després en el pas a pas l’he saltat. Ja ho he corregit.
Moltes gràcies per avisar-me!!!