Fa uns mesos vaig penjar al blog un pastís de poma, en concret, el pastís de poma amb iogurt i us vaig comentar, la quantitat de variants que té aquest tipus de pastís. Doncs bé, aquí en va un altre; El pastís de poma amb pasta de full i crema pastissera.
Molt ràpid de preparar, amb la thermomix fem la crema pastissera en un tres i no res, aleshores, només ens cal fer el muntatge i enfornar.
Us animeu!!
Ingredients:
Crema pastissera:
- 100 gr. de sucre
- 10 gr. de sucre vainilla
- 500 gr. de llet sencera (a temperatura ambient)
- 3 ous (L)
- 45 gr. de» maizena»
Muntatge:
- 1 làmina de pasta de full rodona
- 3 o 4 pomes golden
- Brillantor pastissera o melmelada de préssec o albercoc
Preparació:
Crema pastissera
Posar tots els ingredients de la crema en el got de la thermomix i programar 7 minuts, temperatura 90°, velocitat 4.
Muntatge:
- Preescalfar el forn a 180° calor dalt i baix
- Untar amb mantega un motlle de «quitche «de 28 cm. de diàmetre.
- Col·loquem la làmina de pasta de full dins el motlle, premem les vores perquè s’enganxi i no baixi en fornejar-ho i punxem amb una forquilla la base i la vora perquè no pugi.
- Un cop feta la crema l’aboquem amb molt de compte per sobre la pasta de full i l’estenem bé, que quedi ben repartida.
- Pelem les pomes, les tallem a làmines i les anem repartint per sobre la crema pastissera amb molt de compte. (Si les tallem amb antelació, les hem de posar en un plat o bol i regar-les amb una mica de suc de llimona perquè no enfosqueixin.)
- Fornegem durant 30-35 minuts a 180° o fins que la pasta de full sigui daurada.
- Traiem del forn i pinzellem amb brillantor pastissera o melmelada de préssec o albercoc. (Si ho fem amb melmelada, la posem en un bol amb un rajolí d’ aigua i escalfem al microones. Remenen bé i ja podrem pinzellar el pastís.)
- Deixem temperar i guardem a la nevera.
- Bon profit!!
Hi! I’m at work browsing your blog from my new iphone 4!
Just wanted to say I love reading through your blog and look
forward to all your posts! Carry on the superb work!