Com que durant l’època de quaresma és típic menjar bacallà, jo avui he seguit la tradició i he preparat un flam de bacallà acompanyat d’uns pebrots del «piquillo».
He fet el flam de bacallà al microones mentre saltejava els pebrots dins la thermomix. Vist i no vist el plat ja ha sigut a taula.
Una recepta molt fàcil i molt ràpida!!
Ingredients:
Flam de bacallà:
- 250 g de bacallà dessalat i esmicolat (sense pell ni espines)
- 3 ous
- 1 polsim de sal
- 30-40 g de nata líquida
- 25 g de mantega (i una mica més per untar el motlle)
- 30 g de farina
- 1 branca de julivert fresc
- 1/2 gra d’all
- 500 g de llet sencera
Pebrots del piquillo:
- 1 gra d’all
- 80 g d’oli d’oliva verge extra
- 300-350 g de pebrots del piquillo (a tires i ben escorreguts)
- Posar dins el got de la thermomix el bacallà esmicolat, els ous, la sal i la nata. Triturar 20 segons a velocitat 10. Retirar dins un bol i reservar.
- Posar la mantega dins el got i escalfar 1 minut, temperatura 100° i velocitat 1.
- Afegir la farina i programar 1 minut, temperatura 100° i velocitat 2.
- Incorporar el julivert, l’all i la llet. Barrejar 20 segons a velocitat 6. Després programar 8 minuts, temperatura 100° i velocitat 4.
- Incorporar la barreja de bacallà reservada i barrejar 10 segons a velocitat 3.
- Aboquem la mescla dins un motlle de silicona d’1 litre de capacitat, prèviament untat amb mantega. Col·loquem dins el micrones. Programem 10 minuts a 800 w. Acabat el temps, el deixem 5 minuts més dins el microones apagat i amb la porta tancada (així s’acabarà de fer). Abans de retirar-lo fem la prova de l’escuradents, per comprovar que sigui ben cuit.
- Mentrestant rentem el got i posem dins l’all i l’oli. Trossegem 4 segons a velocitat 5. Amb l’espàtula baixem les restes cap a les ganivetes i sofregim 5 minuts, temperatura 120º, gir invers i velocitat 2.
- Incorporem les tires de pebrot i sofregim 7 minuts, temperatura 120°, gir invers i velocitat cullera.
- Desemmotllem el flam sobre una safata i servim acompanyat de les tires de pebrot.