Bona tarda!!! Us deixo el pas a pas de la mona que li he preparat aquest any al meu fillol. Un pa de pessic recobert de xocolata, farcit de nata amb mango i decorat amb crocanti d’ametlla i ous de xocolata.
Bona Pasqua!!!
Ingredients: (6-8 persones)
Bescuit:
- Mantega i farina (per untar el motlle)
- 4 ous (a temperatura ambient)
- 120 g de sucre
- 1 culleradeta de sucre vainilla
- 120 g de farina de rebosteria
- 1 polsim de sal
Almívar:
- 150 g de sucre
- 120 g d’aigua
- 1 culleradeta de sucre vainilla
Farcit:
- 500 g de nata de muntar mínim 35 % m.g.(ben freda)
- 1 cullerada de formatge cremós (tipus Philadelphia)
- 90 g de sucre llustre
- 2 cullerades de melmelada de mango (o al gust)
Cobertura:
- 150 g de xocolata fondant
- 150 g de nata de postres 35% m.g.
- 35 g de mantega
Decoració:
- Ous de xocolata, plomes, pollets…….
Preparació:
Bescuit:
- Preescalfar el forn a 180°
- Folrar la base d’un motlle de 20 cm de diàmetre amb paper de fornejar, untar les parets amb mantega i repartir un xic de farina pel damunt. Reservar.
- Col·locar la papallona a les ganivetes i abocar els ous, el sucre i el sucre vainilla. Muntar 6 minuts, temperatura 37 i velocitat 3½.
- Passat el temps tornar a programar 6 minuts, aquesta vegada sense temperatura i velocitat 3½.
- Afegir la farina al voltant de la papallona i la sal. Barrejar 5 segons a velocitat 3. Retirar la papallona i acabar de barrejar amb l’espàtula amb moviments suaus i envoltants.
- Abocar la barreja en el motlle reservat i donar uns copets secs sobre el marbre de la cuina, per distribuir bé la massa i evitar bombolles d’aire.
- Fornejar a 180° durant 25 minuts. Abans de treure’l punxar amb un escuradents, si surt net, ja el podem retirar.
- Deixar temperar i tot seguit desemmotllar i deixar refredar al damunt d’una reixeta.
Almívar:
- Posar dins el got de la thermomix, l’aigua, el sucre i el sucre vainilla. Escalfar 7 minuts, temperatura 100° i velocitat 2. Abocar dins un bol i deixar refredar.
Farcit:
- Amb el got ben net, col·locar la papallona a les ganivetes i abocar la nata, la cullerada de formatge cremós i el sucre llustre. Muntar a velocitat 3½, sense temps. Anar vigilant pel bocal fins sigui muntada, amb compte de no passar-nos i fer mantega.
- Un cop muntada afegir la melmelada i barrejar amb l’espàtula suaument i amb moviments envoltants. Reservar en un bol a la nevera.
Cobertura:
- Posar la nata dins el got i programar 2 minuts, temperatura 90º i velocitat 1.
- Afegir la xocolata trossejada i la mantega a daus. Programar 30 segons a velocitat 3. Ha de quedar ben integrat, si no es així, programar alguns segons més a la mateixa velocitat. Deixar refredar, sense arribar a refredar del tot abans de cubrir la mona.
Muntatge i decoració:
- Tallar el pa de pessic en 3 discs iguals. Jo m’ajudo d’una lira, perquè així queden tots els discs del mateix gruix. Eliminar la part superior, perquè quedi un pastís ben anivellat.
- Agafar el disc que serà la base del pastís i pinzellar tot el disc amb una part de l’almívar. A sobre, estendre la meitat de la nata muntada amb melmelada que tením reservada (250 g aprox), de manera que quedi del mateix gruix per tota la base.
- Col·locar el segon disc del pa de pessic sobre la nata amb melmelada, pressionant lleugerament. Pinzellar la part superior del disc amb part de l’almívar reservat i estendre l’altre meitat de la nata muntada amb melmelada, de manera que quedi del mateix gruix per tota la base.
- Per últim col·locar el darrer disc sobre la capa de nata amb melmelada, pressionant lleugerament. Pinzellar la part superior amb l’almívar reservat.
- Amb compte, col·locar el pastís sobre una reixeta, amb paper de forn sota, i abocar la cobertura de xocolata per tota la superfície i laterals del pastís.( D’aquesta manera la xocolata que caigui, quedarà sobre el paper de forn.)
- Amb les mans enganxar ametlla crocanti per tot el voltant. Col.locar els ous, pollets, plomes o decoració varia i reservar a la nevera perquè la xocolata endureixi.