Panettone amb xocolata i taronja

panettone

Normalment m’agrada molt preparar magdalenes, bescuits, brioixos, galetes, però quan arriba aquesta època de l’any, m’agrada fer panettones. Un pa dolç que podem fer sol, o amb perles de xocolata i taronja, o amb   nabius, anous i xocolata blanca, o fins i tot, el podem fer de castanyes i avellanes
Amb la quantitat que poso surten dos o tres panettones.(Depèn de la mida que els fem) Jo faig servir uns motlles de panettone d’uns 500 gr. (fans uns 13’5 de diàmetre) i en faig 2 unitats. Un ens el mengen al mateix dia i l’altre el congelo.

Què us sembla el dia de Nadal per esmorzar un tros d’ aquest pa dolç amb una tassa de xocolata calenta?? O per acompanyar un cafè amb llet!!! Mmmm
panettoneIngredients:

Massa mare:

  • 70 gr. de llet
  • 20 gr. de llevat fresc 
  • 1 culleradeta de sucre
  • 130 gr. de farina de força

Massa:

  • 100 gr. de sucre
  • La pell d’una taronja (sense gens de part blanca)
  • 60 gr. de llet
  • 30 gr. de mel
  • 2 ous mitjans (M)
  • 30 gr. de llevat fresc
  • 30 gr. d’aigua d’ «azahar»
  • 450 gr. de farina de força
  • 1/2 culleradeta de sal
  • 100 gr. de mantega (a temperatura ambient)

Farcit:

100 gr. de perles de xocolata

Preparació:

  1. Posem al got de la thermomix tots els ingredients de la massa mare i programem 15 segons a velocitat 4.
  2. Retirem del got i fem una bola. L’introduïm en un bol i la cobrim amb aigua tèbia. Quan la massa floti i hagi doblat el seu volum, estarà llesta. 
  3. Mentrestant netegem el got de la thermomix i posem el sucre, la pell de taronja i polvoritzem 30 segons, a velocitat progressiva 5-7-10. Fem baixar les restes que hagin quedat a les parets i  a la tapa cap a les gavinetes.
  4. Afegim la massa mare reservada i els ingredients de la massa per l’ordre que estan posats, excepte la mantega i programem 3 minuts, got tancat i velocitat espiga.
  5. Col·loquem un bol sobre la tapa, premem la tecla de la balança i pesem els 100 gr. de mantega (que tindrem a temperatura ambient).
  6. Tornem a programar 2 minuts, got tancat i velocitat espiga i anem afegim la mantega a trossos petits pel bocal.
  7. Deixem reposar la massa dins el got de la thermomix, amb el cubilet posat i tapat amb draps de cuina o una bossa de plàstic, fins que dobli el seu volum, és a dir fins que la massa surti pel bocal. (durant una hora o hora i mitja) Això depèn de la temperatura ambient.
  8. Quant la massa hagi pujat, tornem a programar 1 minut i 30 segons, got tancat i velocitat espiga i pel bocal afegim les perles de xocolata.
  9. Posem farina sobre el marbre de la cuina i amassem la massa amb les mans, procurant que quedin les perles de xocolata ben repartides.
  10. Tallem la massa en 2 o 3 parts iguals i formem unes boles que posarem dins els motlles de paper especials per a panettone de 500 gr. La massa haurà d’ocupar una mica més de la meitat del motlle. (El meu motlle de panettone fa 13.5 de diàmetre. Jo en faig 2 unitats)
  11. Pintem amb ou batut i fem un tall en forma de creu. Deixem que reposin en un lloc lliure de corrents.(dins el microones o el forn apagat) fins que hagin doblat el seu volum (1 hora o 1 hora i mitja).
  12. Preescalfem el forn a 180 °
  13. Quan hagin doblat el volum, els fornegem durant uns 40 minuts a 180°. Si es comencen a torrar massa, els podem tapar amb paper d’ alumini els últims 15 minuts.
  14. Quan els traiem del forn, els travessem amb unes broquetes a un parell de centímetres de la base i els deixem refredar de cap per avall.

panettone (4)b..

Font: Vorwerk

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s