Braç de gitano de crema i poma

Braç de gitano de crema i poma+

Un braç de gitano boníssim, farcit de poma i recobert amb crema pastissera, ideal per a les postres d’un dia festiu, i si l’acompanyem d’una bona sobretaula i un te de compota de poma, ja és perfecte. Jo aquesta vegada l’he fet entre setmana, ja que dilluns va ser l’aniversari d’en Pol, el meu fill gran, i avui que podem ho celebrarem tots junts amb un berenar diferent.

Normalment acostumo a fer el braç el dia abans, i el mateix dia que ens el volem menjar, el cobreixo amb la crema pastissera i el reservo a la nevera fins al moment de servir.

Què us sembla, us animeu?

Braç de gitano de crema i poma.1

Ingredients: (8-10 racions)

Crema pastissera:

  • 300 g de llet semi o sencera
  • 100 g de sucre
  • 2 ous
  • 1 sobre de preparat de natilles en pols, Potax®

Pa de pessic:

  • 3 ous
  • 90 g de sucre
  • 90 g de farina de rebosteria
  • 1 polsim de sal

Farcit de poma:

  • 150 g de poma Golden (sense llavors, pelada i tallada a quarts)
  • 15 g de mantega
  • 20 g de sucre morè
  • 10 g de brandi
  • 15 g de caramel líquid
  • 1 cullerada de suc de llimona
  • 1 canó de canyella

Muntatge i decoració:

  • Sucre  (per cremar)

Braç de gitano de crema i poma.5

Preparació:

Crema pastissera:

  1. Posar dins el got la llet, el sucre, els ous i el preparat de natilles. Barrejar 10 segons a velocitat 5.
  2. Tot seguit programar 10 minuts, temperatura 100° i velocitat 2.
  3. Abocar en un bol i tapar amb film transparent tocant la superfície de la crema, perquè no faci crosta. Deixar temperar i reservar a la nevera durant un parell o tres hores. Ha d’ estar freda quan la fem servir.

Pa de pessic:

  1. Preescalfar el forn a 180° calor a dalt i a baix.
  2. Folrar una safata de forn amb paper de fornejar i reservar.
  3. Col·locar la papallona a les ganivetes. Posar els ous i el sucre i batre 3 minuts, temperatura 37° i velocitat 3.
  4. A continuació tornar a programar 3 minuts més a velocitat 3, però aquesta vegada sense temperatura.
  5. Afegir la farina i la sal, barrejar 10 segons a velocitat 2. Retirar la papallona i acabar de barrejar amb l’espàtula.
  6. Abocar la mescla en la safata de forn que tenim reservada i estendre-la, formant un rectangle d’aproximadament 30×40 cm.
  7. Enfornar durant 8-10 minuts a 180° calor a dalt i a baix.
  8. Treure del forn i immediatament, col·locar la planxa de pa de pessic sobre un drap lleugerament humit, per poder-lo enrotllar en calent.
  9. Us explico; Tal i com es veu a la primera foto; Posar la planxa de pa de pessic invertida damunt el drap, és a dir, que quedi el paper de fornejar a la part superior. Tot seguit, s’ha de retirar el paper de fornejar(amb compte). Aleshores ja es pot enrotllar, com es veu a la segona foto, drap i planxa de pa de pessic, tot junt. Enrotllar pel cantó estret del pa de pessic.
  10. Deixar refredar el rotlle damunt d’una reixeta, un parell o tres hores. (Això ho fem, perquè la planxa agafi la forma enrotllada típica del braç de gitano.) Braç de gitano de crema i poma prep

Farcit de poma:

  1. Posar tots els ingredients del farcit dins el got, menys el canó de canyella. Trossejar 4 segons a velocitat 4.
  2. A continuació afegir el canó de canyella i programar 10 minuts temperatura 100°, gir invers i velocitat cullera (sense cubilet, per afavorir l’evaporació de l’alcohol)
  3. Retirar el canó de canyella i deixar refredar. Reservar a la nevera un parell o tres d’ hores.

Muntatge:

  1. Desenrotllar (amb molt de compte que no es trenqui) el pa de pessic, untar-lo amb la meitat de la crema pastissera. Deixant lliure un centímetre a tot el vol. Repartir al damunt de la crema el farcit de poma i tornar a enrotllar.
  2. Aquesta vegada embolicar amb film transparent, el rotlle ja farcit, prement una miqueta perquè quedi compactat i deixar a la nevera d’un dia per altre.Braç de gitano de crema i poma prep.1
  3. Treure de la nevera, retirar el film transparent amb compte i col·locar el braç de gitano a la safata on el vulguem servir. Posar paper de cuina o de forn al voltant de la safata, una mica cap a sota de la base del braç. Com es veu a la foto. (D’aquesta manera en posar la crema pastissera no embrutarem).Braç de gitano de crema i poma prep.2
  4. Repartir la crema pastissera per damunt del braç (podem reservar una mica de crema per fer alguna decoració amb mànega pastissera, opcional). Retirar el paper, empolvorar amb sucre i cremar amb un cremador.
  5. Si hem decidir fer alguna decoració amb mànega pastissera, ara és el moment. Jo he fet tres petits floquets de crema al damunt.
  6. Reservar a la nevera fins al moment de servir.

Bon profit!!!

braç de gitano de crema i poma.3

Font: Thermomix magazine nº 80

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s