
És temps de carbassons nosaltres ja en tenim un munt a l’hort i cal donar-los sortida. Avui, els he utilitzat per fer una crema, però aquesta vegada amb un toc festiu… Que és diumenge!!!! Crema de carbassó amb panses a l’aroma de brandi i pinyons. Original i boníssima!!!! No penseu que té gust d’alcohol, és una crema molt suau i delicada i, tot un «puntasso», si voleu sorprendre els vostres comensals. Jejeje
El carbassó és una verdura molt versàtil, va genial en un munt de plats, a vegades com a complement i d’altres com a ingredient principal. Al blog podeu trobar moltes receptes elaborades amb carbassó; La pizza de carbassó, els xips de carbassó amb parmesà, la crema crudivegana de carbassó i anacards, la crema de carbassó i poma, la crema de carbassó, els pancakes de carbassó i parmesà…… Entre moltes d’altres, només cal posar carbassó al buscador i us en sortiran moltes més.
Us animeu!!!!!
Ingredients: (5-6 persones)
- 50 g de panses
- 50 g de brandi
- 120 g de ceba (a trossos)
- 50 d’oli d’oliva verge extra
- 300 g de carbassó sense pelar (a trossos no massa grans)
- 200 g de patata (a trossos petits)
- 500 g de llet sencera
- 500 g de brou de verdures (o 500 g d’aigua +pastilla de brou)
- sal i pebre blanc, en pols
- 50 g de nata líquida (de cuinar)
- 40 g de pinyons, torrats
Preparació:
- Posar en un bol les panses i el brandi. Deixar macerar i mentrestant, continuar amb la recepta.
- Posar la ceba i l’oli dins el got. Triturar 6 segons a velocitat 4. Baixar les restes escampades cap a les ganivetes. Tot seguit, programar 5 minuts, temperatura 120º, velocitat 1.
- Incorporar el carbassó i la patata. Programar 5 minuts, temperatura 100º i velocitat 1.
- Afegir la llet i el brou. Programar 25 minuts, temperatura 100º, velocitat cullera.
- Esperar 10-15 minuts que la temperatura baixi un xic i triturar 1 minut a velocitat 7.
- Incorporar la sal, pebre i nata i barrejar 10 segons a velocitat 4. Comprovar, i si cal, rectificar de sal i pebre.
- Posar el bol de les panses i el brandi dins el microones i deixar a potència màxima durant 1-2 minuts. Perquè el brandi bulli i evapori l’alcohol.
- Servir dins de bols o plats, col·locant unes quantes panses al fons dels recipients escollits, al damunt, servir-hi la crema de carbassó i acabar el plat decorant amb pinyons torrats.
Font: Vorwerk