Escudella i carn d’olla

escudella-i-carn-dolla-4Encara no tenia publicada al blog l’escudella amb carn d’olla i després de ser escollida fa pocs dies, en el concurs organitzat per la revista «cuina», com el plat favorit dels catalans, avui m’he decidit a preparar, fotografiar i fer el post, d’aquesta recepta tan nostra.
Una vintena de plats catalans eren els que competien: mongetes amb botifarra, coca de recapte, calçots, pa amb tomàquet, escudella amb carn d’olla, canelons, espinacs a la catalana, empedrat, escalivada, esqueixada de bacallà, fricandó amb bolets, mandonguilles amb sípia,  pollastre amb escamarlans, trinxat de col i patata, xató, arròs a la cassola, crema de St. Josep, fideus a la cassola, suquet de peix i cargols a la llauna.  La veritat és que en aquest petit país tenim un llegat gastronòmic impressionant!!! Doncs bé, en la primera posició ha quedat l’escudella i carn d’olla seguit amb molt pocs vots de diferència del pa amb tomàquet. Difícil elecció entre tants plats espectaculars, oi?
Personalment m’agrada molt aquest plat i si bé només el preparo de tant en tant en gaudim molt.

Es pot preparar com mana la tradició, olla al foc i a bullir…. Però si us fa mandra, o no teniu temps, us deixo com preparar-lo amb thermomix, queda boníssim!!!!

Us animeu??

Ingredients:

Per posar dins el got:

  • 1 pastanaga (en 2 o 3 trossos)
  • 1 tronc d’api (tallat a trossos)
  •  1 porro, només la part blanca (tallat en 2 o 3 trossos)
  • 1 cullerada de llegum cuita
  • 200 g. aprox.  d’ossos de vedella, porc i pollastre a trossos
  • 1 os de pernil
  • Aigua
  • sal (compte si els ossos són salats)

Per posar dins el recipient i la safata varoma

  • 1 butifarra negre
  • 4 pilotes petites o 2 de grans
  • 2 patates mitjanes( tallades a trossos)
  • 2 pastanages (tallades a trossos)
  • 1 tros de col
  • 200 g. de llegum cuita

escudella-i-carn-dolla-prep

Per la pasta:

  • Galets o quasevol pasta seca al vostre gust

Preparació:

  1. Posar els trossets de pastanaga, api, porro dins el got. Trossejar 4 segons a velocitat 4.
  2. Introduir el cistell dins el got amb tots els ossos de vedella, porc, pollastre i pernil.
  3. Omplir d’aigua fins dalt de tot del got, alerta de no passar de la seva capacitat. Afegir la cullerada de llegum cuita i la sal.
  4. Posar dins el recipient varoma la patata, la pastaga i el tros de col.
  5. Posar dins la bandeja varoma les pilotes embolicades amb film, la butifarra negra també embolicada amb film i la llegum cuita.
  6. Situar el varoma i la bandeja en la seva posició i programar 60 minuts a temperatura varoma i velocitat cullera.
  7. Retirem el recipient i safata varoma i reservem en calent. Traiem el cistell, colem el brou i el posem dins una olla. Surt un brou molt concentrat. Si volem podem afegir més aigua i bullir la pasta al nostre gust, segons els minuts que ens aconselli el paquet.
    Servim l’escudella ben calenta acompanyada de la carn d’olla.

escudella-i-carn-dolla-2

Font: Classes de tardor thermomix

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s